Ägarbyte
Vid ett ägarbyte i vår samfällighet måste både säljare och köpare gå igenom dessa punkter
Föreningen skickar endast ut avgifter för hel månad, om man flyttar mitt i månaden måste samfällighetsavgifter regleras mellan säljare och köpare.
När du flyttar ut från samfälligheten
- Informera köpare om vad som gäller i samfälligheten angående samfällighetsavgift, gemensamt ansvar, städdagar mm. Aktuell information finns på hemsidan.
- Meddela husnummer samt vilken/vilka namn, telefonnummer och e-postadresser som ska tas bort från hemsidan
När du flyttar in till samfälligheten
- Meddela styrelsen vilken/vilka namn telefonnummer och e-poster som ska läggas till på hemsidan för att ta emot information via e-post.
- Läs igenom informationen som finns på hemsidan angående vår samfällighet. Vissa sidor är lösenordsskyddade. Har du några frågor som du inte hittar svar på är du välkommen att kontakta styrelsen.
- I och med att du bor i en samfällighet med gemensamma anläggningar förbinder du dig också att följa områdets regler, samt att delta i gemensamma aktiviteter t ex städdagar och andra arbetsinsatser.
- En gång om året (februari/mars) har samfälligheten årsmöte. Kallelse till årsmötet skickas per e-post och läggs ut på hemsidan senast 14 dagar innan mötet. Till årsmötet har alla möjlighet att lämna in väl förberedda förslag på förändringar och förbättringar för vårt område.